Szolgáltatások

Örökmozgó Torna Miskolc

A különböző típusú foglalkozásokon lehetőség van egyéni (1 fő), kiscsoportos (1-3 fő) és csoportos (3-6 fő) formában is részt venni.

Felvétel előtt minden gyermek egy felmérésen vesz részt.

Torna edzések

Manó csoport

Az örökmozgó manó csoportban a 3-5 éves gyermekek a 45 perces foglalkozáson szülők nélkül vesznek részt. Az óra első felében a zenés, játékos bemelegítés során a ritmusfejlesztés és az utánzó, egyszerű szabályjátékok is megjelennek. A mondókás gimnasztika mindig az aktuális évszakra, a közeledő ünnepekre épül. A torna alapelemeinek előkészítése, gyakorlása után egy nagy akadálypályán történik a mozgásfejlesztés. Az óra végén nem maradhat el a játék, a nyújtás és az értékelés sem.

Törpe csoport

Az örökmozgó manó csoportban a 3-5 éves gyermekek a 45 perces foglalkozáson szülők nélkül vesznek részt. Az óra első felében a zenés, játékos bemelegítés során a ritmusfejlesztés és az utánzó, egyszerű szabályjátékok is megjelennek. A mondókás gimnasztika mindig az aktuális évszakra, a közeledő ünnepekre épül. A torna alapelemeinek előkészítése, gyakorlása után egy nagy akadálypályán történik a mozgásfejlesztés. Az óra végén nem maradhat el a játék, a nyújtás és az értékelés sem.

Iskolás leány csoport

Az iskolás leány torna csoportban a torna alapjait tanulják meg a gyermekek. Ez a sokoldalú mozgásforma segít a relatív erő, a koordináció, az egyensúly és az ízületi mozgékonyság, hajlékonyság fejlesztésében. Az edzéseken mozgásképzés és zenés táncos részek segítik a testtudat és a helyes tartás kialakítását, mozgásérzékelést. Olyan leányok jelentkezését várom, akik szeretnének megtanulni, szabályosan bukfencezni, fejen állni, kézen állni, cigánykerekezni, hídazni, bógnizni, kötelet mászni, gerendázni, spárgázni…

Gyógytestnevelés

A gyógytestnevelés célja a mozgásszervi (aszténiások, mellkasi, gerinc- és láb-) deformitásokkal és belgyógyászati (neurotikus szívbántalmak, szívbetegek, ifjúkori hipertónia, endokrin zavarok és egyéb) panaszokkal küzdő, a testi képességekben visszamaradó, azaz a gyógytestnevelésre utalt tanulók panaszainak csökkentése, illetve megszüntetése a testnevelés eszközeivel annak érdekében, hogy örömteli felnőtt életet élhessenek.

A hozzám járó gyermekek gyógytestnevelése során az a célom, hogy a szakorvos által kiszűrt, mozgásszervi és belgyógyászati betegségben szenvedő gyermekek állapotát aktív testgyakorlatokkal javítsam, a testi képességeiket (erő, gyorsaság, állóképesség) fejlesszem, a mozgáskoordinációjukat, mozgásműveltségüket javítsam, kiszélesítsem. Emellett célom még, hogy a sportolási igényüket felkeltsem, így felnőttként is életmódjuk szerves részévé tegyem a fizikai aktivitást.

Alapozó terápia

Az alapozó terápia, egy komplex, mozgásfejlesztésen alapuló (ún. motoszenzoros típusú) idegrendszer fejlesztő gyógyító eljárás, amely során a gyermekeknél újraindítjuk az emberi mozgásfejlődési sorozatot, mintegy még egyszer „belökve” az agy fejlődésbéli lehetőségét. A terápia során a gyermeket magasfokú mozgásügyességi szintre juttatjuk el.

Ezzel a mozgásfejlesztési gyakorlatsorral hatunk az emberi agy beszédműködéséért (olvasás, írás) felelős területeire is. A terápia során a mozgásalapot kiegészítjük fejlesztő pedagógiai módszerekkel (időérzék-, térérzék-, emlékezet-, hallás- és beszédészlelés-fejlesztés stb.) is.

Szeretettel várok az alapozó terápiás fejlesztésre minden olyan 5-16 év közötti gyermeket, aki az alábbi problémák valamelyikével küzd:

  • megkésett és/vagy hibás, akadályozott beszédfejlődés (diszfáziák), diszlexia, alaki diszgráfia, olvasás és/vagy írásgyengeség: nem megy neki az írás, az olvasás, nem jó a szövegértése stb.;
  • túlmozgásos (hypermotil), figyelemzavaros gyermek;
  • fejlődésben, érésben elmaradt óvodás;
  • minden olyan gyermeket, akinek problémája van a mozgásügyességgel, koordinálatlanok a nagymozgásai, problémás a finommotorikája, ez által nem alakult ki a „kezesség”.

TSMT I. “Okosító torna” LongiKid felmérés

A Tervezett Szenzomotoros Tréning (TSMT) módszer a szenzoros integrációs terápiák csoportjába tartozó regressziós szemléletű komplex mozgásfejlesztő eljárás.
A terápia megkezdését minden esetben neuro-szenzomotoros vizsgálat előzi meg (LongiKid). Amennyiben a vizsgálat eredménye indokolja, egyéni  TSMT megkezdése válhat szükségessé.
A terápiában az ontogenetikus mozgásfejlődés állomásait követve strukturáljuk az idegrendszer hálózati kapcsolatait, az alkalmazott feladatok által normalizálódik az izomtónus, finomodik az egyes érzékelési csatornák ingerfelvétele és feldolgozása, javul a figyelem, az emlékezet, ügyesedik a mozgáskoordináció, javul a befogadó és kifejező nyelvi készség. Kulcsingerként vannak jelen az egyensúlyi rendszerre ható passzív és aktív helyzetek, melyek direktben hatnak az egyensúlyi teljesítményre, indirekten az idegrendszer számos területét stimulálják.

A terápia sajátossága az alkalmazott ingerek sorrendje, minősége, térbeli iránya és ismétlésszáma, az alkalmazott feladatok darabszáma (16-22). Az egyéni feladatsorokat (tréningeket) a szülő számára betanítjuk, amit a család a meghatározott szabályok szerint otthon gyakorol. A tréningek felépítettsége az edzéselmélet szabályait követve fokozatos, alkalmazkodik a gyermek egyéni teljesítményszintjéhez, fejlődési sajátosságaihoz. A komplex ingeregyüttest tartalmazó prevenciós, korrekciós, habilitációs, rehabilitációs szemléletű terápiás folyamat a gyermeket holisztikus szemléletben, családjával egységben kezeli. A terápia komplexitását jelenti a feladatok gyógytorna-szemléletű alkalmazása és kognitív elemek beépítése. A feladatok végzése minden esetben verbális kíséréssel zajlik (mondókák, versek, számolás), melyben a gyermek aktuális képességei szerint vesz részt. A fejlesztett gyermekek havonta egy kontrollvizsgálaton vesznek részt; kéthavonta megújul a tréning. Az egyéni TSMT tipikus eszközei: pokróc, nagyméretű (95-105 cm) gimnasztikai labda, billenőlap, gördeszka, henger, forgószék.

Kiknek ajánlott:

  • 3 hónapos kortól 11 éves korig
  • megkésett vagy felgyorsult mozgásfejlődés
  • megkésett beszédfejlődés
  • figyelmi, koncentrációs problémák
  • részképesség gyengeség, tanulási nehézségek
  • viselkedés, magatartási problémák
  • hyperaktivitás, figyelemzavar (ADHD)
  • autizmus spektrum zavar
  • szorongás
  • együttműködés hiánya
  • kontrollfunkciók gyengesége
  • szenzoros feldolgozási zavarok (SPD)
  • regulációs zavarok (alvás-evés problémák, nehéz megnyugtathatóság)
  • gyenge mozgáskoordináció

Célunk: az idegrendszer érési folyamatainak megfelelő minőségre javítása, az adott életkorban elvárható motoros, pszichés, kognitív és szociális teljesítmények elérése, felzárkóztatás.

www.tsmtmodell.hu, www.bhrg.hu

Stretching

A rendszeresen sportolók is ‒ általában az időhiányra hivatkozva ‒ leginkább a nyújtást spórolják meg. Pedig a rendszeres nyújtás révén könnyebben megelőzhetők a sérülések, s javul a mozgáskoordináció is.

Az ideális izomműködés csak a megfelelő fiziológiás izomhossz mellett tud megvalósulni. Sokszor ugyanazt a 3-4 nyújtó gyakorlatot végezzük, például minden futás után, ami révén könnyen felborul az izomegyensúly. Ez fájdalmat és ízületi kopást is okozhat.

Az egyéni és kiscsoportos stretching órákon, a sportágspecifikus igényeket figyelembe véve, különböző stretching technikákat alkalmazunk.

Jelentkezés

Egyszerűen felveheted velem a kapcsolatot a jelentkezési űrlapunk segítségével, telefonon vagy e-mailben, vagy akár Messengeren is írhatsz nekünk!